“Hogyan készíthetjük fel a gyerekeket olyan munkákra, amelyek még nem is léteznek, olyan társadalmi kihívások kezelésére, amelyeket ma még elképzelni sem tudunk, és olyan technológiák használatára, amelyeket még fel sem találtak?”
OECD Future of Educational and Skills 2023
Az Edisonplatform szakmai alapállása az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) nemzetközi oktatási javaslataihoz, a WEF (Világgazdasági Fórum) ajánlásaihoz és a CASEL (Együttműködés az Akadémiai, Szociális és Érzelmi Tanulásért amerikai szakmai műhely) szociális és érzelmi tanulás keretrendszereihez igazodik.
A jövőre való felkészítés nem egy konkrét kompetencia vagy készséglistáról szól, hanem arról, hogyan tudjuk a gyerekeket olyan tudással, készségekkel, hozzáállással és értékekkel felvértezni, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy felelősen, kreatívan és bátran alakítsák a saját jövőjüket – és közben saját maguk és mások jólétéhez is hozzájáruljanak.
„A tanulás kapcsolati folyamat. Nem vagyunk pusztán kognitív lények. Nem vagyunk pusztán érzelmiek. Nem vagyunk pusztán társas lények. Mindezek egyszerre vagyunk.” – Dr. Robert Jagers a CASEL (Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning) kutatási alelnöke
Az Edison 12 szuperkompetenciája szorosan illeszkedik a legfontosabb nemzetközi keretrendszerekhez. A kritikai gondolkodás, a kommunikáció, az együttműködés és a kreativitás például egyaránt megjelenik a WEF „4C” modelljében és az OECD Learning Compass 2030-ban is.
A problémamegoldás, a kitartás, a reziliencia és a digitális intelligencia az OECD által leírt transzformatív kompetenciák és alapkompetenciák körébe tartoznak. A szociális és kulturális nyitottság a globális kompetencia része, a szociális-érzelmi készségek – mint az önismeret, az önbizalom és az érzelmi intelligencia – pedig közvetlenül kapcsolódnak a CASEL SEL Core 5 területeihez.
Minden Edison-kompetencia legalább egy nemzetközi forráshoz kapcsolódik, többségük pedig többhöz is. Ez biztosítja, hogy amit képviselünk, az nemcsak inspiráció, hanem tudományos alapokon nyugvó, nemzetközileg is elismert szemlélet. Egyetlen kivétel a kíváncsiság, amely nem jelenik meg explicit kompetenciaként egyik keretben sem – mégis minden szakmai forrás belső hajtóerőként, a tanulói ügyneműség (learner agency) alapjaként kezeli.
Kiemelten fontosnak tartjuk a szülők szerepét: ők azok, akik közvetlenül hatnak az új generáció fejlődésére, ezért számukra is olyan, a mindennapokban használható tudást és eszközöket kínálunk, amelyekkel aktívan támogathatják gyermekeik fejlődését. Az Edisonplatform így hidat képez a szakmai ajánlások és a családok mindennapi nevelési gyakorlata között – mert a jövőt együtt formáljuk.
Az Edison100 listán olyan innovatív és jövőbarát kezdeményezéseket találsz, amelyek óvodások és általános iskolások jövőben fontos tudását és készségeit fejlesztik, az iskolai kereteken túl.
Szülői edukációs workshop-sorozat, amelyet munkavállaló szülőknek
fejlesztettünk ki, hogy a családok magabiztosan állhassanak a 21. század kihívásai elé.
A Samsung Solve for Tomorrow nemzetközi ötletversenyének hazai programjában 4 hónapon keresztül izgalmas képzések keretében és a legmenőbb mentorok segítségével mutatjuk meg, hogyan válhat egy ötletből valódi, működő, WOOOOOW megoldás, amitől kicsit (nagyon?) jobbak lesznek a mindennapok és jobb lehet ezen a bolygón élni.
Ahhoz, hogy személyre szabott élményt nyújthassunk weboldalunkon, el kell fogadnod a Cookie-k (sütik) használatát. Böngészési adataidat biztonságban kezeljük, és kizárólag fair play módon használjuk.
Néhány szükséges erőforrást blokkolva lett, ami hatással lehet a harmadik féltől származó szolgáltatásokra és befolyásolhatja az oldal működését.