A GYIK-Műhely egy 50 év alapított kreatív képzőművészeti műhely, amelyben a gyermekek (5-14 éves korosztály) változatos képzőművészeti technikákkal, eszközökkel, feladattípusokkal ismerkednek meg, miközben egy-egy alkotói problémára keresek saját válaszukat.
A GYIK-Műhely célja, hogy teret- és inspiráló kereteket adjon a gyerekeknek a kísérletező szabad alkotás megtapasztalására képző- és iparművész tanárok vezetésével: “Az átlagos képességű gyermekek számára létrehozott komplex, kreatív szemléletű műhelymunka vizuális tevékenységi formákon keresztül éreztesse meg az alkotó, nem feltétlenül művészi‐ tevékenység motivációit úgy, hogy ez a rendszeres és folyamatos oktató‐nevelő munka során egész életre szóló élményt nyújtson” – Szabados Á. 1975.
A programunk gerince a rendszeres, hétről-hétre kitalált, mégis folyamatsorokban logikailag felépített, változatos képzőművészeti témájú alkotói alkalmak sora szeptembertől júniusig (1,5 óra). Ezeken ugyanazok a gyermekek vesznek részt, így egyfajta tehetséggondozói mentorálással alakul a művészeti fogalmazás-készségük az év során. Jelenleg a Műhelyben tíz ilyen állandó délutáni csoport működik 200 diákkal, melyeket párokban vezetnek művészek, művész-tanárok.
A rendszeres alkotás mellett tartunk nyári táborheteket hasonló profillal, és alkalmi alkotó-programokat külső helyszíneken. Művésztanárinkkal és a diákokkal év végén kiállítást, nyitott családi-, és szakmai napokat, majális szervezünk. Rajztanárok, pedagógusok számára egy-, és többnapos továbbképzéseket szervezünk tematikus egységek köré rendezve immáron tíz éve. Alkotói módszertanunkról cikkeket, könyveket jelenítünk meg, részt veszünk az művészettel nevelés szakértői platformjain.
- Országos - online
- Budapest
- Pest vármegye
- Óvodás gyermekek (3-6)
- Alsó tagozatosok (7-10)
- Felső tagozatosok (11-14)
- Pedagógusok
- Alkalmazkodókészség/reziliencia
- Érzelmi Intelligencia
- Önbizalom/önismeret