Színházpedagógiai szakemberek által alapított labor, akik diákokkal együttműködve kutatják az emberek közti interakciókban megjelenő különböző viselkedési formákat a színház, a dráma, a kép és szövegalkotó művészetek segítségével.
Foglalkozásaik általánosan megfogalmazható célja a kritikus gondolkodás kialakítása, a programban felmerülő kérdések több szempontú vizsgálata, egymás érveinek megismerése, a vitakultúra fejlesztése és az önálló gondolatok kialakítására való igény növelése. A különböző korosztályoknak kínált, más-más témákkal foglalkozó programok kapcsán azonban speciális célok is megfogalmazódnak. Fontos kiemelni, hogy a pedagógiai célok játékosan, észrevétlenül valósulnak meg a foglalkozás során.
Iskolában vagy közösségi terekben játszható foglalkozásokat kínálnak 12-18 éves diákok számára. A programon egymást jól ismerő közösség tagjai, jellemzően egy iskolai osztály vagy fél osztály vesz részt. Jelenleg 15 programuk van, 15 különböző témához. Ezek 75-90 perces játékok, melyek közül mindegyikben főszerepet kap a diákok aktivitása, részvétele. Igyekeznek lendületes, fiatalos hangvételben, a diákok nyelvén beszélni és olyan oldott hangulatot teremteni, ahol – még a kevésbé aktív gyerekek is – belépnek a játékba. Mivel a foglalkozás menetét befolyásolja a diákok aktivitása és reakciói, foglalkozástartóik folyamatos improvizációként fogják fel a programot és készen állnak a csoportra szabni a foglalkozást, figyelve arra, hogy a kiválasztott téma ne vesszen el. Eszköztáruk alapját a színházi munkafolyamatokban is használt játékok, improvizációk, kép és jelenetalkotó tevékenységek adják. Emellett írásos és képzőművészeti játékok és beszélgetések is részei a foglalkozásoknak.
- Országos - személyes
- Országos - online
- Felső tagozatosok (11-14)
- Együttműködés/csapatmunka
- Érzelmi Intelligencia
- Kritikus gondolkodás/ problémamegoldás