A Szülőakadémia egy reflexiós platform, amelyen keresztül az iskolai életben résztvevő helyi csoportok összekapcsolódása válik lehetővé.
Magyarország kisvárosaiban kevés a működő közösség, azok is partikulárisak és nem ritkán polarizáltak. Ezeket a csapdákat megkerülve, a Szülőakadémiát mint közösségi felületet használjuk ahhoz, hogy kisvárosi közösséget építsünk az iskolában résztvevő csoportok által. Tehát a pedagógusi kar és a szülők együttgondolkodását teremtjük meg a gyermekeik és közvetlen közösségük jövőképének építése által. Ehhez keretezzük újra a szülő-tanár párbeszédet helyi kontextusban.
Gyakran a szülők egyáltalán nem kapcsolódnak az oktatókhoz, pauperizációs vagy pusztán időbeosztási okokból. A közoktatásban résztvevő gyermekek jövője azonban mindkét félnek fontos: szülőnek és pedagógusnak egyaránt. Ezért egy jövőorientált iskolai szervezetfejlesztésre ad lehetőséget a szülőakadémiai párbeszéd. Kis lépésekkel meglepően hatékonyan elérhető, hogy a szülői részvétel 10-30%-kal növekedjen az iskolában, illetve hogy a motivált résztvevők hosszútávú víziót merjenek maguk közt kialakítani. Ehhez a „whole school approach” megközelítést alkalmazzuk a gyakorlatban. Csapatunk a helyi iskola vezetőivel és oktatóival kezdi a párbeszédet, feltárja, hogy helyben mi számít kihívásnak. Ezután következik a szülők bevonása, majd facilitáljuk – és semmiképpen sem kívülről hozzuk – egy számukra vállalható méretű, kis közös projekt elindítását.
- Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
- Győr-Moson-Sopron vármegye
- Komárom-Esztergom vármegye
- Nógrád vármegye
- Pest vármegye
- Szülők
- Pedagógusok
- Együttműködés/csapatmunka
- Kezdeményezőkészség
- Önbizalom/önismeret